Van zomer naar lente in 48 uur..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Van zomer naar lente in 48 uur..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Van zomer naar lente in 48 uur.....

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Mei 2005 | Ghana, Accra

Nog een nachtje slapen en dan ga ik alweer naar huis! Het is een heel dubbel gevoel hoor! Want hoewel ik ontzettend blij ben dat ik iedereen thuis weer kan zien, ik vind het wel ontzettend jammer dat de 2,5 maand alweer om is! Het is ook zo snel gegaan!
Maar het is de hoogste tijd om weer in mijn eigen bedje te slapen en iedereen te kunnen vertellen hoe leuk het is geweest in Ghana!

Woensdag zijn we naar Elmina geweest en dat was echt heel raar. Het is echt ontzettend vreemd om in een gebouw te staan waar 500 jaar geleden de Nederlanders flink huisgehouden hebben! Net zoals in Cape Coast Castle gebeurden hier vreselijke dingen. Slaven werden met honderden in een hokje gepropt en vrouwelijke slaven werden verkracht door de generaal en soldaten. Echt verschrikkelijk! Wij waren redelijk onder de indruk en waren behoorlijk stil. Dat vond onze gids raar. Hij vroeg waarom we niet lachten?! Hallo??!!

Na Elmina naar Coconut Grove Beach Resort geweest. Lekker tropische naam en inderdaad, het was tropisch. Helaas was de zon ook net even iets tropischer dan wij dachten en waren we aan het eind van het dagje zwembad helemaal verbrand! Nog steeds zijn mijn bovenbenen rood, zeer charmant!

Donderdag zijn we daarom ook maar gaan relaxen zonder zon. De hele dag onder de parasol gelegen en een korte verfrissende duik genomen!

Vrijdag zijn we naar Accra gegaan. Vandaar zouden we samen met David naar zijn broer vertrekken, maar David besloot vrijdagochtend om 5.30 even af te bellen! Erg fijn....
Wij vonden het eerlijk gezegd niet zo heel erg, hadden meer zin in een dagje relaxen en pizza eten in plaats van banku met vis!
's Avonds besloten wij in het bruisende Osu (wijk in Ghana) iets te gaan drinken. Na een kwartier door Osu te hebben gelopen, zijn we op het enige terrasje (ja, Osu was heel bruisend) in de straat gaan zitten. Na 10 minuten werd onze rust verstoord door een dronken Ghanees, die mij en Gwen wel heel interessant vond. Na 'm duizend keer te hebben verteld dat ik 'm NIET wilde kussen, vertrok ie gelukkig....Hahaha! Daarna werd het overigens wel iets gezelliger....

Gisterochtend zijn we naar Klikor vertrokken. Dat viel allemaal een beetje tegen moet ik zeggen. Echt enthousiast waren de kinderen en met name David niet, dus we voelden er ons erg thuis (not)! Achja, het is gewoon echt genoeg geweest in Klikor! De kinderen hebben behoefte aan nieuwe vrijwilligers en dat kan ik me ook wel voorstellen! Zeven weken lang met dezelfde meisjes, die op een gegeven moment niets meer geven....dat moet vervelend worden. Ook voor David...

Nu zitten we weer in Accra, waar we morgen nog naar de markt gaan en de laatste Ghanese middag door zullen brengen aan het zwembad! Om nog een beetje bij te kleuren, zeg maar ;)

Maandagavond vertrekken we terug naar Nederland en we zullen wat zon voor jullie (maar ook voor ons haha) mee nemen!

Vanaf dinsdag is mijn bruine kleurtje te bewonderen in de Linge ;)

Dat was ie dan jongens! Mijn laatste bericht uit Ghana! Ik probeer over een paar dagen in Nederland foto's op de site te zetten, dus mocht je niet kunnen langskomen (papa en mama hebben de koffie klaar staan :P), dan kun je een selectie op de site bekijken!!!

Liefs uit Accra!!

x

Inge

  • 15 Mei 2005 - 17:01

    Inge:

    Ik kom erachter dat de titel van dit stukje niet klopt. Het moet zijn: Van zomer naar herfst in 48 uur, aangezien het dinsdag maar max. 13 graden wordt!!

    Ik denk dat de weermannen nog niet weten dat ik zon meesmokkel uit Ghana....

  • 15 Mei 2005 - 18:11

    Tante Dini:

    Heeeey Inge.
    je laatste verhaal alweer wat is het toch snel gegaan. maar ik ben blij je weer terug te zien in de kets dan kom je ook maar weer eens bij ons gezellig op `n bakske.
    en heb je veel recepten mee genomen uit Ghana dan mag je het bij ons een keer komen koken ik ben wel benieuwd naar dat heerlijke eten???
    ik zou zeggen
    goeie reis terug en ik zie je gauw!!!
    Dikke Kus Tante Dini XXXXXX.
    HOUDOE WAR

  • 15 Mei 2005 - 18:24

    Ome Jan:

    Dag Inge ,het was een hele ervaring naar mijn idee die je hebt opgedaan in Ghana, en ik hoop dat je in de toekomst deze ervaring kan gebruiken .
    We hebben genoten van je reisverslagen en zien uit naar jou vertellingen onder het genot van een bakje koffie en een drankje op de antoniusstraat 60.
    Ik wens je nog een goede reis en wel thuis groetjes en kusjes (prik prik) van ome Jan

  • 15 Mei 2005 - 20:16

    Anne:

    niet te veel verbranden he, zometeen kan je thuis niks meer vertellen, omdat je te veel gloeit!:D

    liefs,

    Anne

  • 15 Mei 2005 - 20:27

    Mama:

    nou meisje,
    de zon die je meebrengt is hier natuurlijk van harte welkom dat snap je wel. Verder is het jammer dat je afscheid van klikor niet helemaal is geworden wat je had gehoopt. Misschien zijn de kinderen daar zo gewend aan steeds weer wisselende vrijwilligers dat ze zich ook snel weer "onthechten", maar je moet je maar vasthouden aan de leuke herinneringen die je natuurlijk ook aan je avontuur over gehouden hebt.En dat waren er ook vele
    Verder vond ik het helemaal geweldig dat je zondag met de webcam aan, on-line was en dat ik je dus kon zien terwijl we met elkaar praatte.
    Ik heb nu tenminste een idee van je donkere rasta koppie, heel charmant.
    En ik moet zeggen dat je er goed uitzag en dat deed me deugd, op de valreep, van je avontuur je toch in levende lijve te kunnen zien.
    Maar het duurt nu niet lang meer en dan kunnen wij je weer in onze armen sluiten we hebben nog wel eventjes geduld .
    Ik zou zeggen heb nog veel plezier op je laatste dag in ghana en geniet er van want overmorgen is je avontuur ten einde en kom je weer in, zoals ons pap zegt, het hollandse keurslijf.
    kusjesxxxxxxxxxxx en tot dinsdag
    mama

  • 16 Mei 2005 - 21:54

    Riet En Rob Bögels:

    hoi hoi inge
    over een uurtje zitten jij en gwen in het vliegtuig met een enorme bagage aan souvenirs en herinneringen aan ghana. heel tof en we wensen jullie dan ook een hele goede reis naar jullie roets,
    liefs van rob en riet en dat jij zo goed voor ons gwen hebt gezorgd ook!!!! xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 210102

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: