Inge is weer in de Linge! - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Inge is weer in de Linge! - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Inge is weer in de Linge!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Mei 2005 | Nederland, Kaatsheuvel

En toen reed ik na een lange vliegreis (die niet zo lang leek dankzij het vele slapen in de nacht) en een zeer relaxte (o wat had ik veel beenruimte!) autorit, de Linge op!

Daar stond het, een prachtig houten bord, waarop in keurig geschilderde (nog natte) letters stond geschreven: Inge is weer in de Linge! Fantastisch toch? En als dan ook nog heel de buurt de vlag uit hangt, omdat je weer thuis bent....ik voelde me meer dan welkom!

Het is niet zo vreemd om weer thuis te zijn. Ik geniet van alle luxe die ik nu weer heb (water uit de kraan, cola in de koelkast, televisie en niet te vergeten het bad!) en moet eerlijk zeggen dat ik absoluut geen last heb van een cultuurschok!

Ben gister al lekker wezen shoppen in Tilburg, heb weer teveel geld uitgegeven en hoewel ik weet dat de kinderen in Ghana dat geld goed zouden kunnen gebruiken, ik vond het heerlijk om weer 's voor mezelf inkopen te doen!

's Avonds was het tijd voor de 'big surprise', want mijn lieve ouders hadden kaartjes voor Marco Borsato gekocht (ja Gwen, het is verschrikkelijk..) en daar was ik natuurlijk HEEL ERG blij mee! Op een gegeven moment dacht ik wel even van: Goh, zo'n avond kost honderdduizenden euri, daar zou het nieuwe weeshuis in Klikor van gebouwd kunnen worden. Maar toen bedacht ik me ook: Ghana is Ghana, Europa is Europa. Ik heb het goed en daar moet ik gelukkig mee zijn en daar moet ik gewoon van genieten.

Ghana en Nederland zijn twee verschillende werelden, die ik op de een of andere manier heel goed van elkaar kan scheiden. Daarom is het heerlijk om weer terug te zijn in Nederland en echt te genieten van alle luxe die wij hier kennen....


Liefs uit het bruisende (ahum) Kaatsheuvel,

Ingie

  • 19 Mei 2005 - 11:29

    Tante Dini:

    Hey die Inge.
    je bent al weer in de lucht zie ik wel.
    gezellig weer wat nieuws uit het bruisende warme Kaatsheuvel.
    dus je bent weer heerlijk verwend gisteren lekker naar Marco Borsato .
    je hebt `t toch wel getroffen met zo`n lieve ouders vind je niet die je zo lekker verwennen.
    ik zou zeggen de groetjes weer en kom nog maar eens gezellig langs op een bakske.
    Houdoe war!!!
    Tante Dini

  • 19 Mei 2005 - 11:30

    Simone:

    nou kaatsheuvel is toevallig dit weekend erg bruisend want het is pleinfestival dus wat leven in de brouwerij!!! (komt hier niet zo vaak voor maar dat is een kleinigheidje)
    en heb je je vlechtjens nog, ons mam vond het erg leuk (dus nu ben ik erg benieuwd)
    en hoe was marco?? je kunt geen betere thuiskomst hebben, een zingende marco.
    nou ik zie je zondag, ik ben erg benieuwd naar de foto's en spannende verhalen
    veel liefs simone

  • 19 Mei 2005 - 11:41

    Anne:

    ik snap helemaal wat je bedoelt;)je kunt je leven niet zomaar aanpassen aan een ander werelddeel als je zelf heel ergens anders woont, toch? geniet er maar lekker van meis, ik vind t al heel goed wat jullie gedaan hebben saampjes!:D

    liefs,

    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 210313

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: