De hitte, de aandacht en Independence Day - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu De hitte, de aandacht en Independence Day - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

De hitte, de aandacht en Independence Day

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Maart 2005 | Ghana, Accra

Heey lieve mensjes in Nederland!!

Is het daar nog steeds zo koud? Hier is het suuuuper warm! Het is een graad of 33, maar het voelt echt als 45 graden!
Zaterdagavond zijn we veilig aangekomen in Accra. Na een vertraging van bijna een uur in Londen, kwamen we maar een half uurtje later aan dan gepland haha! We haden ook echt superluxe stoelen in het vliegtuig! Meer van die eersteklasstoelen met eigen televisie, echt grappig! Het begrip 1 tas handbaggage kennen Ghanezen niet denk ik, ze hadden namelijk hele dozen en koffers bij! Toen we in Ghana uit het vliegtuig stapte kwam de hitte ons tegemoet! Eerst dacht ik echt dat het van de motor van het vliegtuig was (jaja, ik ben blond), maar het is hier dus om 21.30 nog 29 graden! Bij de immigratie moesten we ook onwijs lang wachten, maar het is allemaal goedgekomen!
Het hostel waar we nu verblijven is supergoed! De airco staat altijd aan en dat maakt het aangenaam hier te verblijven!
Gister was het Independence Day. We waren wat te laat wakker, maar we hebben het einde van de 'show' nog gezien. Het meest bizarre hier is dat je zoveel aandacht krijgt. Iedereen wil iets van je: een praatje, een hand, maar natuurlijk ook geld! Je voelt je hier als blanke zo aangestaard!
Gistermiddag hebben we wat gezeten in de tuin en natuurlijk ben ik, ondanks mijn factor 35, verbrand!
Na het eten (spaghetti nu het nog kan...) hebben we gewacht totdat iemand van Syto ons naar het vliegveld kon brengen. Gwen is d'r bagage kwijt en die konden we gisteravond ophalen. Helaas is haar bagage er nog niet, we hopen vanavond meer geluk te hebben, want dit is zo balen!
Vanmorgen hebben we wat geld gewisseld. Niet veel want dat kon nog niet. Gister was het namelijk Independence Day, maar omdat dat op een zondag valt en iedereen dan al vrij is, nemen ze maandag als Holiday! Typisch Ghanees denk ik...
Vanmorgen zijn we naar Jamestown geweest. Een soort van ghetto. Echt heel raar. Open riolering, mensen die midden op straat plassen. Echt afrika zoals ik het verwacht had!
We zijn op een vuurtoren geweest en daar hebben we over Accra heen kunnen kijken! Zo'n grote stad is het! Die vuurtoren beklimmen was trouwens wel eng hoor! Heel smal en een rechte trap naar boven. Ik ben er gelukkig heel uitgekomen!

Nou mensen, dit was het voor vandaag! Foto's heb ik er nog niet op gezet. Ga namelijk eerst maar eens uitzoeken hoe dat hier in het hotel precies moet!

Groetjes uit het (te) warme Ghana!

Liefs,
Inge

  • 07 Maart 2005 - 16:08

    Corine Van Huijkelom:

    hoi Inge, ik ben toch wel een beetje jaloers hoor, 33 graden. Fijn dat de reis is meegevallen. Geniet nog maar even van de luxe. groetjes aan Gwen.

  • 07 Maart 2005 - 17:04

    Wilma En Marino:

    Leuk je net 'gesproken' te hebben via MSN. Fijn dat je zo enthousiast bent over je medevrijwilligers, over de 'bigmama' van de organisatie. En dan die spaghetti in het restaurant: 1.50 euro per persoon; zaterdag was de koffie in Brussel 2.40 euro.
    Je hebt de bediening toch wel een fooi gegeven he?

    xxies

  • 07 Maart 2005 - 17:15

    Mama/oma:

    hoi meissie ik heb net wel 'n uur met je zitten kletesen maar dan vergeet ik toch nog te zeggen dat je de groetjes van oma moet hebben uit het ziekenhuis dus doe ik dat even zo
    groetjes xxx

  • 07 Maart 2005 - 19:35

    Marrije:

    hoi inge,
    leuk om je verhaal te lezen, klinkt alsof ik er zelf weer ben! kijk uit met je verbranden hoor. enne.. die vuurtoren heb ik nooit geweten, als je terug bent moet je me zeker vertellen waar of wat. veel plezier deze week. hede nyuie (tot ziens)

  • 07 Maart 2005 - 20:10

    Nienke:

    Hey Inge,
    Leuk dat het allemaal zo goed bevalt! Ik moest erg lachen, toen ik las dat je dacht dat de hitte van de motor van het toestel kwam!!
    Heel veel groetjes!

  • 07 Maart 2005 - 20:17

    Riet En Rob Bögels:

    Hoi Inge!
    Geniet lekker. We zijn blij met de steun die jij en de anderen aan Gwen geven. Heeft ze ff nodig!

    Het zal wel wennen zijn met zo'n temperatuurverschil. Komt de stoom al uit je oren? Zijn jullie al een beetje geïntegreerd?

    Veel plezier!

    Riet en Rob

  • 07 Maart 2005 - 20:37

    Inge:

    Ik kan het niet laten om even te kijken naar jullie reacties :D Leuk leuk! Groetjes terug aan oma! En trouwens, de spaghetti was toch iets duurder, maar ach...wat is duur??

    xxxies
    Inge

  • 07 Maart 2005 - 20:56

    Gerard Pulles:

    Hoi Inge
    Ik heb net je reisverslag gelezen. Het is allemaal goed verlopen las ik.Dan heeft ons kaarsje goed geholpen.Ik wens je de komende tijd veel sterkte en geluk toe.groetjes van Gerard en de rest van de fam.Ook van Mieke dus

  • 07 Maart 2005 - 20:41

    Letty De Nijs:

    Hoi Inge,

    Mede door je trotse vader heb ik je site al gevonden. Ik kom net van de harmonie en dacht vlug effe kijken en ik heb natuurlijk ook je eerste reisverslag al gelezen dat klinkt veelbelovend. Inge geniet van dit avontuur. Ik wens je alle goeds voor de komende tijd.
    Groetjes Letty

  • 08 Maart 2005 - 14:47

    Ome Hans:

    Hallo Inge,ik vind het een hele prestatie dat iemand van de familie alleen zo ver van huis durft te gaan om daar andere mensen behulpzaam te zijn.Ik heb begrepen dat de reis goed verlopen is en dat je over de temperatuur niet mag klagen. Ik volg alles via deze site, maar ben wel benieuwd naar de eerste foto's. Nogmaals veel succes en tot de volgende keer.
    Ome Hans en tante Sjan.

  • 08 Maart 2005 - 21:06

    Mario Laros Harmonie Kaatsheuvel:

    Hallo Inge,

    Via jouw pap deze site gevonden. Heel leuk om op deze manier kennis van je Ghana-avontuur te vernemen. Veel plezier daar in het verre Africa, en kom in mei weer heelhuids thuis.

    Groetjes,
    Mario Laros van de Herrumunie

  • 09 Maart 2005 - 13:43

    Rob En Riet Bögels:

    hoi inge,

    gwen hoeft gelukkig geen onderbroeken en de rest meer van jouw te lenen nu eindelijk haar eigen bagage is aangekomen.Met een opgeknoopte lap gaat het natuurlijk ook aleen is dat niet erg westers.Ben je al geroosterd in de zon.Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen

    veel groetjes rob en riet

  • 09 Maart 2005 - 13:46

    Riet En Rob Bögels:

    Er is een l te weinig in het woordje alleen.
    gr. riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 210310

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: