Van de sneeuw naar de zon in 24 uur... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Van de sneeuw naar de zon in 24 uur... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Van de sneeuw naar de zon in 24 uur...

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Maart 2005 | Ghana, Accra

De weken zijn toch sneller gegaan dan ik dacht! Met name de laatste 3 weken zijn voorbij gevlogen. En dan is het toch gek. Plotseling staat de vertrekdag ineens voor m'n neus! Nog een nachtje slapen (of wakker liggen) en dan is het morgenvroeg naar Brussel tuffen om vervolgens om 12.20 op te stijgen. Indien er geen ernstige sneeuwval plaatsvindt vannacht natuurlijk, maar daar ga ik maar niet van uit.
En dan zal de klap komen: de temperatuurshock! Want ik verlaat hier de sfeervolle witte landerijen van Kaatsheuvel voor het warme Accra, waar de mussen van het dak vallen! Waarschijnlijk denk ik dan met weemoed terug aan het frisse Nederland!

Ik wil iedereen die nog even afscheid is komen nemen heel erg bedanken! Vond het erg leuk dat jullie allemaal langs zijn geweest om mij succes en plezier te wensen. Ook de kaartjes en lieve smsjes waren super!
Ik ben ontzettend dankbaar voor alle donaties die ik heb gehad. Telkens weer werd ik overdonderd door alle medeleven. Ik kan dan ook heel trots meedelen dat ik vrienden, kennissen, (ex-)collega's, klanten van de Em-Té en familie heb, die 467,50 euri bij elkaar hebben gesprokkeld! Dit had ik echt nooit durven dromen en ze worden tot op de laatste cent nuttig besteed! Dank jullie wel!

Als laatste nog even de contactgegevens, want kaartjes, smsjes en mailtjes zijn van harte welkom :) Zal ze vast wel eens een keer écht nodig hebben!

Post:
P.O. Box AZ 94
Klikor-Agbozume
Volta Region
Ghana

Mail:
ingeligtvoet85@hotmail.com

Smsjes:
0031645776785

Nou lieve mensen, het volgende berichtje zal komen vanuit het warme Ghana! Ik zal aan jullie denken als ik verbrand ben door de zon ;)

Liefs,
Inge

  • 04 Maart 2005 - 18:56

    Riet En Rob Bögels:

    Nou Inge, het gaat allemaal wel lukken hoor. We zijn erg blij dat Gwen en jij elkaar hebben gevonden, heb je mooi steun aan elkaar en vooral veel plezier!

    Heel veel succes,

    Riet en Rob Bögels

  • 04 Maart 2005 - 19:18

    Ome Jan:

    Nou Inge een heel goede reis toegewenst en werk ze in dat weeshuis, maar geniet ook van de tijd dat je in Chana bent b.v. van de prachtige natuur.
    Groetjes en tot in Mei
    Ome Jan

  • 04 Maart 2005 - 19:28

    Anne (zus Gwen):

    hoi inge,
    leuk berichtje! ik zie je morgen natuurlijk op het vliegveld!

    Groetjes,

    Anne

  • 04 Maart 2005 - 20:26

    Marrije:

    een hele super fijne tijd gewenst! ik weet zeker dat je ongelovelijk genieten gaat! leuk dat ik je nog even voor het weggaan gezien heb, blij dat jij naar 'mijn' kindjes gaat... goede reis!

    take care

  • 05 Maart 2005 - 12:53

    Marino, Wilma En Niels:

    Geniet van je droomreis, geniet van de mensen, de cultuur en de natuur. Zorg goed voor jezelf (en voor Gwen natuurlijk).

  • 05 Maart 2005 - 16:06

    Tante Dini:

    Haai Inge.
    Als je dit leest zit je al in het warme Chana.
    ik vlieg in gedachten met je mee nu je al onderweg bent naar dat prachtige land.
    ik zou zeggen geniet er maar lekker van en we horen vast nog heel veel van je.
    Groetjes en heel veel succes!!!
    Dikke Kus Tante Dini

  • 06 Maart 2005 - 09:55

    Hetty Van Loon:

    inge zoals je ziet lukt het mij al om jou een berichtje te sturen(helemaal alleen) Hopelijk is je reis goed gegaan en zit jij al lekker te genieten van de zon.Ben echt jaloers. Geniet van alles daar,de buurtjes.

  • 06 Maart 2005 - 18:31

    Sophie:

    Hoi Inge,
    Ik heb je site van het forum van AI. Ik heb al wel contact gehad met Gwen, daar mailde ik vaak mee. Leuk joh dat jullie samen op een project zijn geplaatst. Gaaf dat jullie het ook goed met elkaar kunnen vinden! Ikzelf vertrek 13 maart naar Ghana en kom in Nkoransa in een weeshuis te werken. Ik wens jou heel veel plezier en succes in Ghana!! Groetjes Sophie

  • 06 Maart 2005 - 23:15

    Evelien:

    heey!
    ik ga 13 maart naar ghana, zit met Sophie en nog twee andere meiden in het vliegtuig en kom 6 juni terug..ik ben best zenuwachtig..maar heb er onwijs veel zin in...ben benieuwd hoe je het daar hebt..ik zal ja adres opschrijven...leuk contact met je te hebben in Ghana!
    Kussie, Evelien
    www.evelienhartman.waarbenjij.nu

  • 07 Maart 2005 - 08:03

    Lianne:

    hai inge!
    Ik vertrek net als Sophie en Evelien ook 13 maart. Ik ga werken op een school in Bohyen, een plaatsje vlakbij Kumasi.
    Nog een paar daagjes...spannend!! Ik wens je in elk geval alvast veel plezier en succes... Ben benieuwd naar je eerste ervaringen... en misschien tot in Ghana!
    Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 210318

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: