Jambo Wazungu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Jambo Wazungu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Jambo Wazungu!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juni 2007 | Tanzania, Arusha

Vanuit Arusha in Noord-Tazania mijn eerste bericht. Gisteren zijn we om kwart over twee lokale tijd (13.15) bij jullie geland in Nairobi. Na een luxe vliegreis, waarbij we door middel van camera's konden bijhouden wat er onder en voor ons gebeurde, en ik dan eindelijk weer in Afrika. Hoewel het gevoel er nog niet echt is...

Vreemd eigenlijk. Ben je aan de andere kant van de wereld, lijkt er niets veranderd. Op zich een goed teken, want ik voel me wel gewoon thuis. Hoewel, wanneer er weer een van die verkopers zijn spullen wil laten zien, wou ik dat ik niet blank was :) Er staat nu zelfs iemand op ons te wachten, omdat hij denkt dat we, wanneer we klaar zijn met internetten wel iets van hem willen kopen. Vreemd ja.

Van Nairobi hebben we niet veel meegekregen. We waren doodop van de reis en zijn eigenlijk gelijk gaan slapen. Vanmorgen moesten we namelijk vroeg weer op om de bus naar Arusha te halen. Onderweg hiernaartoe zijn we veel Maasai (je kent ze wel, van de Peijnenburgreclame) tegen gekomen. Heel raar om die mensen die je altijd ziet in boekjes (en reclames), in het wild te zien lopen! Verder is het hier vooral heel erg droog, met hier en daar een boom. Onderweg ook nog bijna een groep geiten aangereden, maar gelukkig kon onze dereva op tijd stoppen!

Vanmiddag kennisgemaakt met een heleboel Tanzaniaanse mannen met typisch Engelse namen, die we niet mogen vergeten! Nu heetten er al 2 Alex, dus waarschijnlijk gaat dat niet lukken! Verder zijn we ook naar de safaricompany geweest om kennis te maken en om natuurlijk te betalen. Morgen om 07.30 worden we opgehaald voor onze tocht naar Serengeti en Ngorongoro. Spannend, want van een van de gidsen van de organisatie hoorden we al verhalen over leeuwen die impala's proberen op te eten en dan overmeesterd worden door 15 hyena's. Dadelijk komen onze gids en kok langs om kennis met ons te maken, ben benieuwd wat we in de komende 3 dagen gaan meemaken!

Nog niet zoveel meegemaakt dus en toch alweer een bericht. Ik meld me weer na de safari :)

Kwaheri!

x Inge

  • 25 Juni 2007 - 16:26

    Nienke:

    He Inge

    Ik dacht zal eens kijken of er een berichtje op je site staat en ja hoor! Volgens mij ben ik zelfs de eerste die het leest; maar fijn dat je in Afrika aangekomen bent. Ben benieuwd naar je verhalen over de leeuwen en hyena's! Veel plezier! Geniet ervan.

    x Nienke

  • 25 Juni 2007 - 16:56

    Tante Dini:

    Hallo Inge.
    Leuk weer iets van je te horen.
    de reis weer goed verlopen lees ik en nu weer aan de andere kant van de wereld.
    Ja het lijkt me een hele ervaring.
    nou geniet van de safari lijkt me heel leuk en we horen het wel weer als er nieuwtjes zijn!
    Veel plezier en groetjes uit de Kets!
    Liefs Tante Dini xxx

  • 25 Juni 2007 - 18:22

    Vati Und Mutti:

    Hallo globetrotter,

    Fijn dat je weer heelhuids bent aangekomen in Naïrobi (en dat je er ook weer weg bent.....met al die crimininele Kenianen)). Ga vanavond weer lekker op tijd naar bed, want de komende dagen zullen spannend, vermoeiend en indrukwekkend zijn.
    Ook nog even onder de douche, want dat schijnt tot vrijdag niet meer te kunnen.
    De komende dagen wordt het een beetje wassen tussen de flamingo's, denk ik.
    We kijken uit naar je nieuwe verhalen over de safari.
    Ons mam pakt er vanavond een met jus d'orange........

    Dikke kus
    Va und Mu

  • 25 Juni 2007 - 20:48

    Danique:

    Heeey Inge!!

    Wat leuk om te lezen dat je weer in verweggistan bent! Lijkt me nu wel wat vreemd, omdat je er natuurlijk al behoorlijk wat van kan verstaan....
    Onwijs veel plezier de komende tijd en ik zal je verhalen in de gaten gaan houden vanuit Kroatië ;)

    Grx Danique

  • 25 Juni 2007 - 22:23

    Eva:

    jeeee ingeeee een berichtje :D klinkt raar en anders maar leuk!

    wou je nog even melden dat ik vanaf vandaag officieel m'n p binnen heb yeahhhh
    ik weet zeker dat Justin me heeft ingestraald en ik zo de inspiratie voor klankwetten heb verkregen whahaha

  • 26 Juni 2007 - 08:00

    José Van Hattum:

    Hoi Inge,
    wat gaat de tijd snel en daarom ben ik vergeten je 'n prettige en leerzame reis toe te wensen, dus bij deze.

    Héél veel plezier op deze spannende tocht.
    groetjes Tante José

  • 26 Juni 2007 - 08:29

    Femke:

    Inge!!

    Leuk je berichtje te lezen! Heb je alle leeuwen en hyena's overleefd? Ik kijk uit naar je volgende berichtje:)!

    Geniet van afrika!

    kus fem

  • 27 Juni 2007 - 12:25

    Marissa:

    hee inge!
    leuk om je berichtje te lezen! je zit nu tussen de leeuwen, hyena's en andere gevaarlijke schepsels...spannend hoor, ben benieuwd hoe het was :D
    wat die schepsels betreft.. ik voelde me vanmorgen wel erg met je verbonden, want we hadden mondeling bij korevaart. maarrr gehaald, nerds dat we zijn :P
    nouu heeeeeeeel veel plezier nog.. en remember my lines on the postcard ;) hihihi doeei kus maris!

  • 27 Juni 2007 - 19:58

    Jozefien Boonk:

    Leuk zo'n verhaal van je en fijn te lezen dat het daar goed gaat! Heb mijn mailadres toegevoegd. Ik ben stik jalours, zou graag in die rugzak van Anita willen zitten. Hier is het guur en koud. Groetjes en tot "lezens". Geniet!

  • 27 Juni 2007 - 20:37

    Angela/arjan/sam:

    Inge, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, geniet van de safari en wij horen van je xxx-jes uit kaatsheuvel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 210279

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: