Back to Africa! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Back to Africa! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Back to Africa!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Mei 2007 | Nederland, Leiden

Hamjambo!

Na twee lange jaren wachten, mag ik over 5 weken weer het vliegtuig naar Afrika in. Eindelijk!

Toen ik op 17 mei 2005 voet op Europese bodem zette na 2,5 maand Ghana, wist ik dat ik een deel van mijn hart was verloren aan Afrika en de afgelopen twee jaar hebben dan ook in het teken gestaan van de terugkeer, die ik vastbesloten was te maken. Dit jaar heb ik eindelijk een hele goede reden gevonden om te vertrekken naar het verre zuiden.

In september begon ik in Leiden met de studie Talen en Culturen van Afrika, waar ik geconfronteerd werd met het leren van Swahili. In het begin was de taal compleet abracadabra voor me, maar inmiddels kan ik wel zeggen dat ik er een klein beetje van snap. Om het helemaal goed door te krijgen vertrek ik 23 juni naar het gebied waar ze ook daadwerkelijk Swahili spreken, namelijk Zanzibar, een tropisch eiland in de Indische Oceaan. Een compleet andere kant van Afrika dan Ghana, dus ik ben benieuwd wat dat te bieden heeft.

Op Zanzibar ga ik in de maand juli een talencursus doen met nog een aantal studenten uit Leiden. Ik zal bij een Swahili gastgezin worden geplaatst, waar ik waarschijnlijk ook veel van de taal leer.

Op 23 juni vertrek ik vanuit Dusseldorf naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia. In de week daarna zal ik langzamerhand steeds zuidelijker gaan, om uiteindelijk eind juni aan te komen in Dar Es Salaam, de hoofdstad van Tanzania. Met de boot zullen we dan samen naar Zanzibar vertrekken.

Op het moment ben ik nog hard bezig met de voorbereidingen op de reis. Ik moet nog wat visa regelen en mijn EHBO-koffer aanvullen, zodat ik ook in Tanzania veilig kan reizen!

Ik kan niet wachten om op het vliegtuig te stappen en na twee jaar eindelijk weer met beide benen op Afrikaanse bodem te staan. Over vijf weken is het dan eindelijk zo ver...

Ook al ga ik dit jaar maar 6 weken, toch zal ik via deze site mijn avonturen met jullie delen!

Kwaherini!

Inge

  • 18 Mei 2007 - 21:35

    Tante Dini:

    Hoy Inge
    Ik heb zojuist je bericht weer ontvangen en lees dat je op 23 juni weer in het vliegtuig stapt naar Afrika geweldig hoor!
    Het zal weer een hele ervaring zijn om echt Swahili te spreken maar dat lukt je wel dat geloof ik vast en zeker.
    Nou ik wens je nog veel succes met de voorbereiding en we leven er met ze`n alle weer naar toe en hopen dan weer regelmatig wat van je te horen als je daar bent!
    Liefs Tante Dini xxx

  • 25 Mei 2007 - 17:02

    Collegaatje:

    He Inge! Wat leuk om dit te lezen zeg! Ik ga je zeker volgen gedurende je reis! Tot morgen
    Estefania

  • 25 Mei 2007 - 17:03

    Eva:

    ingeeee ik zal het trouw gaan volgen! gebruik je stilistiekkennis om er een leuk columnachtig iets van te maken ;)

    xxx

  • 06 Juni 2007 - 11:57

    Ymke:

    Ni hao Inge!Het klinkt weer super, vol avontuur weer een deel van Afrika verkennen!Blijf je dromen achterna gaan, heel veel plezier!En laat 't weten als je nog richting China gaat ;) Zaijian

  • 10 Juni 2007 - 20:20

    Desley:

    Heey meis..

    Ik zie dat het al bijna weer zo ver is! Ben benieuwd hoor en jaloers ;) zou ook wel snel weer willen reizen.. maar wij wachten nog een jaartje..

    Ik wil je heeeel veel succes wensen! Pas goed op jezelf he en geniet ervan!

    Dikke kus

  • 11 Juni 2007 - 07:38

    Vati Und Mutti:

    Het wordt nu toch allemaal spannend: waar kom ik terecht? Is mijn Swahili van nu al wel genoeg om in een gezin te functioneren? Wat doe ik wanneer ik ze niet versta?

    Gelukkig heb je nog even afleiding met de laatste tentamens en je eindwerkstuk.
    Daarna eerst op safari naar de Kila Manjaro en de Ngoro Ngoro krater. Tussen de leeuwen, tijgers en olifanten........
    Nu maar hopen dat de tent tigerproof is...

    Geniet die 6 weken met volle teugen, want die zijn zo voorbij.
    Of droom je weer van de volgende reis? Ik hoor hier en daar alweer nieuwe geluiden.....

    xxxx

    Vati und Mutti





  • 18 Juni 2007 - 18:09

    Fleur:

    Ingeee!

    Veel plezier, geweldig dat je weer naar Afrika gaat! Geniet ervan, ik zal je log volgen.

    (Doe je wel voorzichtig?)

    Liefs,

    Fleur

  • 20 Juni 2007 - 09:11

    Chantal:

    Inge.
    Geweldig dat je terug gaat naar Afrika! Ik zal je zeker volgen in je 6 weken..zelfde gevoelens hier ook ik ga nog eens terug naar mijn india!!!

    liefs Chantal

  • 21 Juni 2007 - 17:05

    Tante Dini - Ome Jan:

    Hey Inge
    En staat je koffer al gepakt?
    het is nu bijna zover nog twee nachtjes slapen ik zou zeggen geniet ervan en pas goed op jezelf veel succes !!!
    we blijven je volgen!
    xxxjes

  • 22 Juni 2007 - 11:50

    Gwen:

    hee inge!
    wat onwijs gaaf dat je weer naar afrika gaat, ben jaloers!!! heel veel plezier en geniet ervan! ik zal je website zekers bij gaan houden, ben benieuwd wat je dit keer weer gaat beleven!
    liefs gwen

  • 23 Juni 2007 - 10:13

    Ellen:

    Inge!
    Vandaag ga je weg, ik hoop dat je een goede reis hebt (gehad, als je dit leest) en ik wens je heeeeeel veel plezier toe!
    Ik zie je wel weer tijdens de El Cid!
    xx ellen

  • 24 Juni 2007 - 17:18

    Michael:

    Hoi Inge,

    Ik stond vrijdag voor het SIB-hok. Te laat dus weer... Maar het boek ligt op je te wachten.

    Liefs,

    Michael

  • 25 Juni 2007 - 12:39

    Mirjam:

    Echt superveel plezier!! Oost-Afrika is fantastisch, dat kan ik je wel vertellen! Met dat Swahili komt het vast wel goed! Als ze allemaal Swahili om je heen praten, en je heb al een jaar les erin gehad, gaat het echt snel hoor!

    Trouwens, ik kwam weer een Swahili-top40 nummer tegen op m'n comp! Zal 'm wel doorsturen als je terugbent!

    Mir

  • 25 Juni 2007 - 13:17

    Eva:

    he schrijf 'ns wat!

  • 25 Juni 2007 - 13:37

    Iris:

    de 2e computer op het SIB-hok mist Inge...:p
    Sorry, Jans, Sam en ik zijn weer lekker dichtgetikt bezig op t hok, je mist dus weer niks...tis ook geen safariweer, dus Beekse Bergen is m vandaag niet geworden.
    Jij al leeuwen gekieteld??

    xx iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 210283

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: