Nog 2 maanden! - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden! - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Januari 2005 | Nederland, Kaatsheuvel

Is het toch al weer 2005. Wat gaat de tijd toch snel! Ik weet nog zo goed dat ik me half november inschreef voor 2,5 maand vrijwilligerswerk in Afrika en hoe dichterbij het komt, hoe realistischer het wordt! In het begin was het allemaal nogal een droom, maar nu het echte geregel begonnen is, zou ik het liefste hebben dat het vandaag al 5 maart was!
Inderdaad, 5 maart vertrek ik om 12.20 vanaf Brussel en via Londen ga ik dan naar Accra, de hoofdstad van Ghana. Daar heb ik de eerste vijf dagen orientatie, waarna ik geplaatst wordt bij een project.
Mijn eerste 3 spuiten heb ik al gehad en ook de malariatabletten zijn al binnen. Als ik 11 januari mijn Gele Koorts vaccinatie heb gehad kan ik mijn visum gaan regelen in Den Haag.
Over negen weken vertrek ik pas en in de tussentijd ben ik hard aan \'t werken om al het geld bij elkaar te sparen! Dit is niet altijd even leuk, maar als ik weet waarvoor ik het doe, valt het allemaal nogal mee!
Omdat ik zo enthousiast ben, ben ik deze site maar vast begonnen om jullie de komende 4,5 maand op de hoogte te houden van alles wat er komt kijken bij een project als dit! Beter te vroeg dan te laat...

xxxies!
Inge

<<<< Na alle ellende in Azië zou je bijna de ellende vergeten die er in andere delen van de wereld heerst. Ook ik zal in Ghana armoede tegenkomen. Het werken in een weeshuis zal niet altijd over rozen gaan, maar ik ben vastbesloten om echt iets te doen aan de de ellende en armoede die er heerst in de verschillende weeshuizen. De kinderen hebben naast aandacht en liefde natuurlijk ook materiële dingen nodig, zoals eventuele stapelbedden (kinderen slapen vaak op de grond). Omdat mijn bagage slechts 23 kilogram mag wegen, kan ik niet veel spullen meenemen naar Afrika. Het liefst zou ik de mogelijkheid hebben om in Ghana zélf spullen te regelen die van belang zijn voor de kinderen. Helaas is de reis op zichzelf echt een enorme investering en blijft er weinig geld over om echt iets te doen aan de armzalige omstandigheden. Eventuele donaties zijn daarom altijd welkom. Deze zullen dan uitsluitend gebruikt worden om de kinderen in Ghana te helpen en zijn niet bedoeld om mij er warmpjes bij te laten zitten. Daar zorgt de hitte in dit subsaharaland zelf wel voor! Ik zal via deze website rechtstreeks laten weten wat er met het geld wordt gedaan. Zou u/je willen doneren, dan kunt u/kun je uw/je donatie overmaken op rekeningnummer 124854648, I.J.G.C. Ligtvoet te Kaatsheuvel. Onder vermelding van Donatie Ghana komt het geld helemaal goed terecht. Misschien leest u/lees jij dan over een paar maanden dat uw/jouw bijdrage een hele hoop kinderen gelukkiger heeft gemaakt! >>>>

  • 02 Januari 2005 - 16:59

    Iloon:

    hey,
    leuk zo'n dagboek!Iig alvast heel veel succes toegewenst met je reis en je werk daar.
    x mij

  • 08 Januari 2005 - 21:16

    Desley:

    hey meissie!
    ik wens je alle geluk van de wereld in gahna! hoop dat je daar vind wat je zoekt voor je toekomst en voor je zelf! als je maar heel terug komt want ik kan je hier niet missen. kus des

  • 09 Januari 2005 - 21:59

    Tante Dini:

    Gezellig dat ik zo op de hoogte kan blijven van jou reis naar GHANA ik zal je op de voet volgen en wens je een hele leuke tijd toe.
    groetjes van TANTE DINI

  • 13 Januari 2005 - 20:16

    Wouter:

    Heeeeeeeeeey ing! Wat leuk zeg een site :) Ik hoop dat je hem goed bij houd zodat ik kan lezen wat je daaralklemaal meemaakt! heel veel plezier en maak er iets moois van! Groetjes van Wouter

  • 15 Januari 2005 - 15:48

    Joopbisselink:

    Inge,

    Ik zie je ongetwijfeld nog voor je vertrek, maar ik wil je heel veel succes toewensen met deze uitdaging. Ik ben er van overtuigd dat je hierdoor weer een heel stuk rijker aan ervaringen wordt en daar draait het toch om in deze wereld. Ik zal je berichten blijven volgen.
    Groeten,
    Joop, Wilma en aanhang

  • 16 Januari 2005 - 10:14

    Ome Mart:

    Hoi Inge, ook wij wensen je natuurlijk alle succes toe. Wij hopen dat je verwachtingen uit zullen komen. Je ervaringen zullen in ieder geval een waardevolle aanvulling zijn op je bagage voor je verdere leven. Het zal echter niet alleen maar rozegeur en maneschijn zijn. Het is leuk om op deze manier jou werkzaamheden en belevenissen te kunnen volgen. Ongetwijfeld zul je nog van ons horen tijdens je verblijf daar.

  • 16 Januari 2005 - 10:33

    Andrea:

    Heey Ingie!!!

    Onwijs veel succes, plezier en soms misschien sterkte!!! Tegen de tijd dat jij weg gaat, ben ik als het goed is al weg, dus we spreken elkaar van te voren nog!!!!!!! Liefs Andrea

  • 16 Januari 2005 - 17:09

    Vincent:

    Hey Inge,
    erg leuk idee om een e-dagboek bij te houden, maar natuurlijk reken ik wel een keer op een persoonlijke kaart hor :-P, nu kunnen we allemaal van je avonturen genieten en over twee maanden natuurlijk geen dingen doen die ik ook niet zou doen :-D, groetjes Vincent

  • 17 Januari 2005 - 17:44

    Gerard Pulles:

    Beste Inge
    Eerst een compliment net de mooie site die je gemaakt hebt.Kunnen we mooi alle ervaringen enbelevenissen van jou meemaken
    Verder wens ik en alle andere Pulleskes jou een heel goede en leerzame tijd toe in Ghana
    Groetjes Gerard

  • 17 Januari 2005 - 18:35

    Mieke:

    Heel erg gaaf Inge!!! Ik vind je site tof en ook het idee van de doneringen erg goed. Ik ga zeker wat overmaken,

    Liefs Mieke

  • 18 Januari 2005 - 10:17

    Maartuh:

    hey

    Ik wens je alvast veel plezier daaro zal je vast nog wel een keer langs zien komen.
    gegroet Maarten Damen

  • 19 Januari 2005 - 23:22

    Simone:

    dag nichtje,
    wat goed zo\'n leuk dagboek, zo kunnen we je avonturen mooi bijhouden. heel veel plezier en succes met je uitdaging.
    liefs simone

  • 21 Januari 2005 - 22:03

    Oom Arie:

    Hoi, Inge ik wens je een Ik wnes je goede reis toe, het lijkt me machtig maar ook spannend om zover van huis te zijn terwijl je hier alle luxe aan je voorbij laat gaan

  • 22 Januari 2005 - 10:09

    Tante DIN I:

    hallo Inge.
    gezellig INGE al zoveel reacties op je site.
    het is ook een grote uitdaging .
    we blijven je volgen.!!!
    Groetjes Tante DINI .

  • 22 Januari 2005 - 19:09

    Ome Jan:

    Het heeft wel lang geduurd
    voordat je een berichtje van je peetoom kreeg ,maar je weet het wel ,allemaal druk en ik ben niet zo`n schrijfbeest, kletsen gaat bij de Ligtvoetjes beter zoals je weet .
    Maar ik wens je alle succes en plezier toe ,ook al zal het wel hard werken zijn in Chana .

    Groetjes Ome Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 210114

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: