Als alle voorbereidingen zijn getroffen.... - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Als alle voorbereidingen zijn getroffen.... - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Als alle voorbereidingen zijn getroffen....

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Januari 2005 | Nederland, Kaatsheuvel

Tja, dan zit er dus niets anders op dan wachten tot je eindelijk kunt gaan en geloof me, dat duurt lang!
Twee weken geleden heb ik dapper mijn laatste twee inentingen gehaald, waaronder de vaccinatie tegen Gele koorts. Deze had ik nodig om mijn visum te regelen in Den Haag.
Een visum regelen is eigenlijk niet veel meer dan een formuliertje invullen en twee keer op en neer rijden naar Den Haag. In de tussentijd wordt er een sticker in je paspoort geplakt, waarover ze vier dagen beweren te doen. Vandaag kon ik mijn paspoort met visum dan eindelijk ophalen en niets staat me nu nog in de weg om te vertrekken.
Vanmiddag ook maar gelijk naar de afdeling tuberculosebestrijding van de GGD geweest. Het was raadzaam om te checken of ik toevallig antistoffen tegen tbc in mijn lichaam heb en daarom heb ik een Mantouxtest laten doen. Een venijnig prikje kan ik je vertellen! Maar ach, alles voor de gezondheid!
Gelukkig had ik vandaag een dag vrij, want ook de outdoorwinkel hebben we geheel leeg gekocht. Ik moest nog vanalles hebben: een klamboe, ehbo-setje, zonnebrandcrème en een veiligheidstasje. Ook heb ik sandalen gekocht. Van die 'Nike Air Jeruzalems'. Ik dacht altijd dat die dingen spuuglelijk waren, maar eigenlijk valt het me 100% mee. Heb nu trendy sandalen! En ze lopen héérlijk.
Het enige wat ik nu nog kan doen is werken en aftellen. Geduld is en blijft de komende weken een schone zaak....

Liefs,
Inge

  • 26 Januari 2005 - 11:44

    Marino:

    Ik kan me voorstellen dat het nu toch echt begint te kriebelen en dat het moeilijk wordt om je geduld te bewaren.
    En ik word steeds jaloerser.............

  • 26 Januari 2005 - 12:15

    Simone:

    je wilt me toch niet vertellen dat een klein mantouxprikje zeer deed !?! spannend nu het zo begint te korten, loop je geweldige sandalen alvast maar in.
    xxx

  • 26 Januari 2005 - 13:14

    TanteDini:

    Hallo Inge.
    Nou ik kan me voorstellen dat het heel spannend vind en dat wachten lang kan duren.
    maar in een zucht is het zover .
    had ik maar geen vliegangst dan kwam ik je zeker opzoeken.
    het lijkt me wel geweldig daarom die kindertjes van alles te leren.
    groetjes .
    Tante Dini

  • 26 Januari 2005 - 17:31

    Inge:

    Haha pijn is anders, maar ik vond ´m minder prettig dan de anderen, Simone!

    xxies

  • 28 Januari 2005 - 13:11

    Ome Hans:

    Hallo Inge,
    Ik volg al enkele weken op deze site de voorbereiding voor het grote avontuur.Dit is voor nu en de komende maanden een mooie manier om over alles op de hoogte te blijven.
    Veel succes met de voorbereidingen en ik zie je nog wel voor het vertrek naar Ghana

  • 30 Januari 2005 - 15:42

    Corine Van Huijkelom:

    ik hoorde van jouw ouders dat je deze site hebt gemaakt. hij is erg leuk en ik blijf je zeker volgen. Veel succes en och, nog effe en dan kun je gaan

  • 31 Januari 2005 - 16:40

    Rianne Pulles:

    Nou Inge we zullen je via deze site in de gaten blijven houden.En we zullen het thuisfront steunen want wij weten hoe het is om een dochter in verwegistan te hebben.Je zult het daar wel naar je zin krijgen maar zult ook eerst moeten wennen aan de andere gewoontes.En probeer daar niet meteen te veel hooi op je vork te nemen.Maar het aftellen is nu begonnen januari is al voorbij.Nog 4 weken in februari en dan echt de laatste loodjes.Zet hem op meid je kunt het en blijf dan vertrouwen in jezelf houden.groetjes vanuit het klooster

  • 31 Januari 2005 - 17:25

    Sjannie De Rooij:

    Hoi Inge
    Je kunt al bijna zeggen ,volgende maand.Al kriebels? Wij zullen je oudjes wel steunen.Maak je over hun maar geen zorgen.Die dochters van ons vliegen maar uit.Wij zijn net weer gewend en de volgende plannen worden alweer gemaakt om weer uit te vliegen. Knap van jullie. Ik vond stage in Vlissingen al te ver. Je hebt al dapper alle prikken ondergaan, de rest gaat je ook lukken. Leuk om de site weer bij gaan te houden. Inge veel succes met de voorbereidingen.

    Groetjes Sjannie en van de rest

  • 02 Februari 2005 - 09:46

    John, Carla, Monique, Edwin En Miranda:

    Wensen jou een hele goede reis toe en heel veel succes in Ghana.Houdt de zenuwen nog even in bedwang want voor je het weet ben je er al.
    We zullen je avondturen zeker blijven volgen op de site.Inge succes met de laatste loodjes en tot snel.
    -xx- de Familie Mommers

  • 07 Februari 2005 - 11:44

    Mieke:

    Inge, wat heeeerlijk om te zien dat carnaval gewooon doorgaat daar in K heuvel! minder leuk om te zien dat het Duitse expansiegedrag ook in Nederland al optreedt! hahah nee hoor, geweldig! Leuke foto´s !

    liefs, mieke

  • 08 Februari 2005 - 13:32

    Marloes:

    INGUH!!!
    Het wordt nu wel steeds spannender he :P . Echt lachuh gewoon!! En leuk dat we zo kunnen lezen hoe \'t er aan toe gaat :p
    Kuzz Marloes

  • 13 Februari 2005 - 19:43

    Roland:

    De weken beginnen nu al te tellen dus nog even genieten van het luxe leventje!! Maar je hebt nu mooi tijd om een origineel thema te bedenken voor de familiedag. Ook ideeen uit Ghana zijn natuurlijk van harte welkom al is armoede niet echt toepasselijk voor de familie Ligtvoet als ik zo rondkijk. Maar alvast succes gewenst!!

  • 13 Februari 2005 - 19:56

    Inge:

    Haha misschien is het juist wel goed voor de familie Ligtvoet om een dagje in armoede te leven. Dan kost het tenminste ook niks! Kunnen ze daar ook niet over zeuren ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 210332

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: