Definitieve teleurstelling - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Definitieve teleurstelling - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Definitieve teleurstelling

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Mei 2009 | Nederland, Leiden

Het zal vast zo zijn dat ik over een paar weken een brief in mijn postvak vind, met daarop: Congratulations, you've been admitted for the MA African Studies at the University of Ghana. Maar dat feest gaat niet meer door: ik blijf hoe dan ook in Nederland studeren.

Twee weken geleden kwam de klap hard aan. Iemand van de administratie van de universiteit vertelde mij aan de telefoon dat ik nog weken zou moeten wachten tot mijn aanmelding compleet zou zijn. Die tijd heb ik niet en daarom heb ik moeten besluiten om niet een jaar in het bruisende Accra te gaan leven en studeren. Een flinke domper, omdat ik al maanden uitkeek naar een studiejaar in Ghana.

Nu mijn aanmelding voor een Nederlandse master bijna op de post is gedaan en ik mijn ticket naar Ghana gewijzigd heb (ik kom 17 augustus weer naar huis) is de teleurstelling definitief. Maar ik mag niet klagen over de alternatieven: bruisend Leiden met lieve vrienden, een uitstekende masteropleiding om de hoek, ouders die opgelucht zijn en alsnog 8 mooie weken in West-Afrika.

Ik mag nu beginnen met het plannen van wederom een fantastische reis en kijk ernaar uit om over 6 weken weer voet op Ghanese bodem te zetten, maar diep in mijn hart baal ik ervan dat deze droom niet is uitgekomen.

Ach, je kunt niet alles hebben...

Liefs uit Leiden,

Inge




  • 12 Mei 2009 - 07:31

    Francis:

    Heeej Inge,

    Hoorde het van Mieke zondag. Wel ontzettend balen.. maar idd van mij mag je hier blijven :P. Vind het wel echt rot voor je!!

    Liefs,
    Fran

  • 12 Mei 2009 - 13:24

    Marino:

    Ik ben ook teleurgesteld, want ik had me zo verheugd om in de komende winter weer naar het warme Ghana af te reizen om je te bezoeken.
    Dat stel ik dan maar een jaartje uit. Ik ga wel wanneer je daar ergens in Afrika met je onderzoek bezig bent.
    Mag ik straks kiezen waar jij gaat onderzoeken?

    xxx

  • 13 Mei 2009 - 09:00

    Ymke:

    Hey Inge,
    Dat is balen zeg..ook al heb je er misschien nu niet zoveel aan, maar "Everything happens for a reason". Jouw kans komt nog wel, en dan nog veel beter en mooier! Keep it up, Take care

  • 17 Mei 2009 - 11:20

    Lola:

    Hee Inge! Ik kreeg je weblog via een vriendin van mijn moeder, die bij je vader werkt, zij vertelde mij dat jij net zo'n Ghana-fanaat bent als ik, dus was erg benieuwd! Je weblogs zijn ontzettend leuk om te lezen, heel herkenbaar vooral! Ik zelf ben er in 2006-2007 geweest en vooral in een weeshuis in Agona Swedru, dat ligt vlakbij Winneba. Ben afgelopen zomer teruggeweest en ga dit jaar de maanden juli en augustus ook weer terug! Ontzettend veel zin in!!! Overigens ken ik het weeshuis in Klikor ook, ben er een weekje geweest en is een erg mooi project. Een vriendin van me, Sarah (Duits meisje) werkte er toendertijd, misschien dat David haar nog wel kent! Mij zal hij niet meer kennen, er komen immers zo veel vrijwilligers, maar ik zal hun niet zo snel vergeten!
    Ik zal je weblog zeker in de gaten blijven houden, want vind het altijd leuk om te lezen hoe andere Nederlanders het in Ghana vinden (zo kan ik in tegenstelling tot jou toch echt maar niet wennen aan Accra ;)). Mijn weblog is lola.mytravelactive.nl, heb er sinds vorige zomer niet meer op geschreven maar toch misschien leuk voor jou om eens te zien :) En als je in de zomer tijd over hebt en zin hebt om in Swedru langs het weeshuis te komen ben je natuurlijk altijd welkom, ik hoef jou niet te vertellen hoe leuk Ghanese kinderen obruni's vinden ;)
    Veel plezier deze zomer!

    Groetjes Lola

  • 20 Mei 2009 - 17:44

    Hester Bos:

    Hey Inge

    Echt jammer dat het studiefeest in Accra niet doorgaat, maar zoals je vader al schrijft, je kunt hier alsnog lekker je onderzoek komen doen of anders na je studie een ander excuus zoeken (zoals ik heb gedaan haha) om hier weer heen te komen!

    Ik zie je eind juni!

    Miadogo

    liefs Adzovi

    (ik ken Lola trouwens, die kwam hier langs tijdens de tweede keer dat ik hier was...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 210096

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: