Afritsbroeken, meterslange zoomcamera's en leeuwen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Afritsbroeken, meterslange zoomcamera's en leeuwen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Afritsbroeken, meterslange zoomcamera's en leeuwen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Juni 2007 | Tanzania, Arusha

Habari!

Weer heelhuids terug in Arusha, maar wa een spanning de afgelopen dagen!

Dinsdagochtend vertrokken we al vroeg met Richard (onze gids) en Phistol (ofzoiets, onze kok) naar de Serengeti. Onderweg kwamen we al wel langs Ngorongoro, waar we vandaag naartoe zouden gaan. Het was een lange tocht, maar rond half vijf arriveerden we in Central Serengeti: daar waar alle dieren te zien zijn. Op deze dag hadden we al geluk, we zagen nog voordat het donker werd leeuwen in een boom! Op woensdagochtend kwamen we al vroeg een mannetjesleeuw tegen, die net naast de weg lag en in de verte waren nog ongeveer 5 of 6 leeuwen! Echt fantastisch.

Natuurlijk hebben we meer gezien dan alleen leewen. In de Serengeti hebben we ook nog een cheetah en een luipaard gespot (zeldzaam!) en daarnaast honderden gnoes en zebra's :) De nacht brachten we door op een camping, waar we tijdens het eten al de geluiden van hyena's en leeuwen konden horen. Hoewel we dus tussen de wilde dieren sliepen, heb ik heerlijk geslapen!

De volgende ochtend hebben we nog door de Serengeti gereden om vervolgens 's middags terug naar Ngorongoro te rijden. Daar hebben we meteen onze tenten weer opgezet. Toen Anita en ik even een rondje over de camping (die overigens uitkeek op de krater!!!) gingen lopen stonden we oog in oog met een enorme olifant! Hij was zo'n 30 meter van ons kamp verwijderd!! Echt heeeeeel erg cool :) Na wederom een heerlijke maaltijd van onze kok en de spannende verhalen over aardvarkens die vrouwen doorboren terwijl ze liggen te slapen, zijn we wederom heerlijk in slaap gevallen in ons tentje!

Vandaag zijn we naar de krater gegaan, waar we wederom leeuwen hebben gespot. Ditmaal waren het leeuwen die een zojuist vermoorde gnoe naar binnen aan het werken waren. Heeeeerlijk... Naast deze leeuwen hebben we in de krater voor het eerst hyena's en jakhalzen gezien. Hoe hard Richard ook zijn best heeft gedaan met zijn verrekijker, helaas hebben we geen neushoorn gezien, waardoor ik helaas maar 4 van de Big Five heb gezien. Volgende keer beter...

De safari was dus erg cool en even terugkomend op de titel van dit verhaal: damn, wat heb ik veel afritsbroeken, lenzen met een doorsnede van 40 centimeter en Felderhofhoeden gezien de afgelopen dagen...

Vandaag zijn we dus weer aangekomen in Arusha, waar we nog steeds belaagd worden door Roberts, Alexen en Nixons. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik me laten afzetten, hoewel ik de helft van de eerste prijs had afgekregen had...:( Jammer, volgende keer beter!

Nu maar even relaxen, want morgenvroeg vertrekt onze bus om 06.00 naar Dar Es Salaam, waar we ons bij de rest van de groep zullen voegen.

Volgend berichtje komt waarschijnlijk uit Zanzibar!

Kwaheri, x Inge

Nog even omdat ik geen tijd heb om iedereen persoonlijk te mailen:

Eve: Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerd wooohooooooooo :) Ben zo happy voor je! Justin Magic haha!

Marissa: Je wil niet weten wat voor een aanbieding ik net heb gekregen :S Haha.

• 28 Juni 2007 - 16:50

Mama:

he he, ik ben eigenlijk wel blij dat je heelhuids van je safari bent terug gekomen.
    En helemaal dat het zo'n geweldige ervaring is geweest .
    hoop dat je veel foto's hebt gemaakt ben er erg nieuwsgierig naar, hoop dat je ze snel op je site kunt zetten

xxxjes en tot horens.
    je mutti

• 28 Juni 2007 - 17:00

Eve:

yeahhh thanks. :D ben zelf ook wel een beetje blij hihi

klinkt echt zo gaaf joh!! wou dat ik in jouw schoenen stond... alhoewel mij het dus wel doodeng lijkt om in een tentje te slapen tussen het wild als je net hebt gehoord over die varkens... eew?!
    ik ben blij dat je nog leeft ;)

nou, ben benieuwd naar je volgende verhaaltjeee! xxxx

• 28 Juni 2007 - 20:17

Nienke:

Cool! Het klinkt echt supertof en vooral spannend de safari. Heel veel plezier!

x Nienke

• 29 Juni 2007 - 06:54

Tante Dini:

Hoi Inge.
    Wat spannend weer als ik het zo lees tussen al die wilde dieren maar wel schitterend denk ik.
    We zullen straks de foto`s wel bekijken van wat je allemaal hebt gezien.
    nog veel plezier en maar weer tot horen`s !!!
    Groetjes Tante Dini xxx

• 01 Juli 2007 - 11:36

Mieke:

Whaaa, klinkt echt allemaal te wreed! Ik ben zo jaloers! kaatsheuvel is ook best spannend hoor. Zet je tentje maar eens op op het Marktplein, we zullen zien hoe alng het duurt voordat de messentrekkers je komen belagen :P Nee, heel veel plezier en zet hem op! Zoals Graard zou zeggen: hoe gaat het met je Swahilies? En veel plezier in Swahililand!

(K) Mieke en ook van Rianne

• 02 Juli 2007 - 14:22

Iris:

Aangezien het hier vorige week (en nu nog steeds) met bakken uit de lucht komt, hebben we Hilvarenbeek maar even overgeslagen. Geen safari voor je mede besturo's dus :P
    Voor de rest zijn Sam en Jans sinds zaterdag hun eigen avontuurtje begonnen in oostelijke richting. Ben benieuwd of ze heelhuids thuiskomen/uberhaupt op de plaats van bestemming aankomen :)

Heeeeeel veeeeel plezier nog de komende weken!

xx Iris