Donatie najaar 2006 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Donatie najaar 2006 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Donatie najaar 2006

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 September 2006 | Nederland, Leiden

Op de site van een meisje dat nu in Klikor verblijft, las ik dat het dak van de school onder de hevige regenval is ingestort. Dit is niet het dak dat jullie gedoneerd hebben, maar het dak van het schooltje naast het weeshuis. Naas het dak is ook een deel van de muur onder de regen bezweken. Op zich goed voor te stellen, daken en muren van bladeren en takken die het op een gegeven moment in het Afrikaanse regenseizoen niet meer uithouden. Ook zij heeft geld ingezameld en zoals ik uit haar verhaal begreep (ik ken haar verder niet, lees alleen op haar site) gaat dit geld naar de reparatiekosten van het dak.

Toen ik dit vorige week las, wilde ik direct geld overmaken. Want, nu het dak kapot is, weet ik dat David dát als prioriteit ziet en niet de andere, ook zeer belangrijke, dingen zoals voedsel en andere primaire behoeften. Niet dat ik denk dat hij niet meer goed zal zorgen, maar mijn vermoeden is dat het instorten van het dak ervoor zorgt dat ze het tijdelijk weer een beetje slechter krijgen in het weeshuis.

Nu zijn we een week verder en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een donatie binnen van Ineke Hamels. Iemand die mij, zonder dat ze me ooit gezien heeft, om de zoveel tijd steunt bij de hulp die ik graag wil bieden aan het weeshuis.

In de komende week zal ik weer geld overmaken naar Klikor om David te steunen bij het goed werk dat hij doet.

Mijn wens is om in 2007, uiterlijk 2008, terug te gaan naar Ghana, om met mijn eigen ogen te kunnen zien hoe het er nu voor staat in het Friends Orphanage.

Kwaherini!

x Inge

  • 29 September 2006 - 10:41

    Tante Dini:

    Hoi Inge.
    Leuk weer eens iets te horen over Ghana.
    Ik hoop dat je wens weer in vervulling gaat en dat je volgend jaar weer naar Ghana kunt gaan kijken hoe het daar is met de kinderdjes en de rest van het bouwen van school en andere belangrijke dingen!
    En lukt het een beetje met de studie? lijkt me wel moeilijk die taal, maar het is wel gezellig als je de taal onder de knie hebt als je volgend jaar weer terug gaat naar Ghana.
    Wat betekend Kwaherini trouwens???
    groetjes en Liefs xxx
    Tante Dini.

  • 11 November 2006 - 09:55

    Marrije:

    hoi inge, ik ben marrije, ook ooit in klikor geweest. zou jij mij een mailtje willen sturen. samen met een grote groep willen we een fondswervingsgroepje maken voor klikor. ik kan zo snel je mailadres even niet vinden. mijn mail: sainte_marie13@hotmail.com
    dank en tot snel hoors.marrije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 210098

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: