Nog één maandje - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu Nog één maandje - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

Nog één maandje

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Mei 2008 | Nederland, Leiden

Hoe ver je gaat
Heeft met afstand niets te maken
Hoogstens met de tijd
En ik weet niet hoe het komt
Dat ik weg wil
Maar het treft me hard en zuiver
En het houdt hardnekkig stand
Dus hier sta ik met een uitgestoken hand




Vanmorgen vertelde mama mij precies hoe het zat. 'Die reis van jou duurt geen 8 weken, maar 14!' Ik kan d'r geen ongelijk geven: in mijn hoofd waan ik mezelf al wandelend door de straten van Accra, lachend met de kinderen in Klikor en relaxend op een beach resort in Elmina. En dat terwijl er nog stapels papieren en dikke boeken op mijn bureau liggen om door te lezen en ik mezelf nog zeker 7 keer moet bewijzen op tentamens.

Al met al niet de meest leuke bezigheden de komende vier weken, maar dankzij de stress en de drukte zal het zo 26 juni zijn: tijd om te vertrekken.

Ik ben ontzettend blij met jullie donaties en ook deze keer wil ik weer twee donateurs bedanken voor hun bijdrage:

Ome Mart en Tante Mirjam
Tante Cor

Mede dankzij jullie staat de teller nu op 535 euro. Ook heb ik horen zeggen dat de 'gaatjespot' goed gevuld is, waardoor we dit jaar zeker de 600 euro zullen overschrijden! :) :)

Hester is ook nog steeds bezig met de wedstrijd van Trouw. Hoe vaker jullie op de volgende link klikken, hoe meer kans Hester maakt op 7500 euro voor Klikor. De 'voorronde' duurt nog tot 31 mei:

http://idealen.trouw.nl/idealen/laatste/liefdevolle-zorg-weeskinderen-ghana-0

(Tip: stel 'm in als homepage, dan klik je er automatisch op, iedere keer wanneer je internet start!)

In huize(s) Ligtvoet (hoewel mijn huis hier in Leiden, buiten mijn weten om, 'La Casa Nostra' is genoemd) zijn de voorbereidingen in volle gang. Papa en mama hebben vorige week hun inentingen gehaald en ook ik heb een paar spuiten laten zetten, zodat ik er weer een paar jaar tegenaan kan.

Afgelopen donderdag heb ik een bliksembezoek aan de Ghanese Ambassade gebracht voor aanvraagformulieren en vrijdag zal ik dan eindelijk onze visa gaan regelen.

In Kaatsheuvel begint zich in het huis langzaamaan een hoopje 'belangrijke spullen' te vormen, waaronder een stinkende klamboe, diarreeremmers, ORS en speelgoed voor een heel weeshuis. De paklijst is al gemaakt en de nodige 'handwassen-doet-verslijten'-kleding is ook alweer gekocht.

Nog vier weken te gaan: nog úren studie, nog úren hard werken, nog úren voorbereiden, nog úren wegdromen. Maar dan, zoals papa me telkens weer zegt, kunnen we lekker gaan relaxen onder de mangoboom....

Liefs,

Inge

  • 26 Mei 2008 - 19:59

    Hester:

    Wel sterk dat ik van dit berichtje zelfs jaloers wordt, terwijl ik met precies hetzelfde bezig ben en maar een paar weekjes langer hoef te wachten voor ik weg mag :)
    Wederom bedankt voor je steun!
    Succes met al je tentamens!

    Tot de 18e,

    groetjes

  • 26 Mei 2008 - 20:31

    Tante Dini:

    Hey Inge
    Het begint inderdaad al te korte spannend
    Nog even een paar weekjes er tegen aan
    en ik zal voor je duimen
    Succes met je tentamens!!!

  • 26 Mei 2008 - 23:28

    Marino:

    Ik ben er klaar voor.......

  • 27 Mei 2008 - 08:48

    Sanne:

    Inge hou eens op! Ik wil mee!

  • 27 Mei 2008 - 11:52

    Mirjam:

    Hey meid, ik word jaloers als ik dit lees! Ik wil ook weer naar Afrika! Hoe jij het elk jaar weer voor elkaar krijgt om de reis te maken weet ik niet, maar goed.

    Succes nog met je tentamens en nog veel voorpret gewenst!!

    Liefs, 'marokkaanse' Mirjam ;)

  • 27 Mei 2008 - 13:57

    Ymke :

    Waar een wil is een weg :) Succes met de laatste voorbereidingen en het wachten op 't moment om weer te gaan! Ook in China wordt je in 't gaten gehouden!

  • 01 Juni 2008 - 20:00

    Jan Van Der Velden:

    hoi inge,de 1e keer dat ik op je site kijk,erg leuk en een heel goede doel,mensen helpen,ik wouw dat iedereen zo in elkaar zat.de gaatjes pot gaat goed,ik hoor wel als je hem komt leeg maken.groetjes en succes jan

  • 03 Juni 2008 - 18:57

    Fleur:

    Echt supergaaf, Inge!
    En inderdaad: het is nog éven werken, maar denk vooral aan dat je weer teruggaat naar Afrika! (En daar past GOTB toch écht niet in ;))

    X!

  • 06 Juni 2008 - 08:56

    Gwen:

    Potjandikkie Inge, je gaat gewoon weer naar afrika en wel naar de kinders in klikor!!! Ben helemaal niet jaloers hoor :-)... Je paps en mams gaan ook mee?? Vet leuk, denk dat ze het heel leuk gaan vinden!!!

    ik hou je site in de gaten!! alvast veel plezier en succes natuurlijk! wil je ze allemaal een dikke zoen van me geven?!

    liefs!

  • 20 Juni 2008 - 12:51

    Hans Ligtvoet:

    Inge,nog geen week meer en dan ben je in je geliefde Afrika. Geniet er van. Eerst nog succes met de laatste tentamens.

  • 22 Juni 2008 - 12:38

    Sjannie De Rooij:

    Hoi Inge, heel veel succes met de laatste loodjes. Hele fijne tijd in Afrika. Pas je een beetje op je oudjes!! Zal nodig zijn!! Lieve groetjes Sjannie en Wim en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 210277

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: