TV kijken, Swahili spreken en het strand - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu TV kijken, Swahili spreken en het strand - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Inge Ligtvoet - WaarBenJij.nu

TV kijken, Swahili spreken en het strand

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Juli 2007 | Tanzania, Dodoma

De afgelopen week was een week van uitersten. Dagen waarop ik doodmoe was van een hele dag hangen op het strand en dagen waarop ik voor de televisie zat en saaie Bollywoodseries keek en me doodverveelde. Helaas heb ik dat laatste het meest meegemaakt de afgelopen week.

Het gezin is heel erg lief. Het zijn schatten van vrouwen (overwegend) en ze willen me overal bij helpen, maar de onwennige situatie van vorige week blijft. Vooral het eten is een probleem. Het klinkt vreemd, maar ik krijg hier teveel eten. Ze gooien mijn hele bord vol en verwachten dat ik het helemaal op eet. Als ik dat niet doe, beginnen ze over Allah. Allah vindt het niet goed als ik eten laat staan, want dan gaan de arme mensen dood...Zucht...dan maar dooreten. Nu ga ik toch maar proberen duidelijk te maken dat ik wat minder wil, want anders kom ik 10 kilo zwaarder terug en dat is nou net niet de bedoeling...

Verder probeer ik zoveel mogelijk weg te gaan in de uren die ik niet naar school hoef. Als ik namelijk thuis zit, moet ik de hele dag tv kijken en dat is echt zonde (buiten schijnt het zonnetje...!!).

Door het televisiekijken ben ik wel achter een aantal interessante dingen gekomen:

1. Harry Potter moeten kijken voor 1,5 uur is erger dan een trailer van Harry Potter kijken.
2. Harry Potter kijken en dan de making of Harry Potter kijken, is echt teveel van het goede.


Tot zover mijn bevindingen in het gezin afgelopen week. Haha, nee, het blijft gewoon wennen en ik blijf hoop houden dat het de komende weken beter gaat.

Op school gaat het ook prima. We praten iedere dag over een ander onderwerp (seizoenen, feestdagen etc.) in het Swahili. Afgelopen zaterdag zijn we naar Kendwa Beach gegaan, heel mooi strand! Heerlijk van genoten. Docenten gingen ook mee, inclusief hoofddoeken en burka's.

Hmz, mijn tijd is bijna op, dus ik moet stoppen. Kom deze week nog wel een keertje terug met mijn bevindingen. Ga nu even relaxen en door Stonetown wandelen.

Dikke kus,

Inga

  • 09 Juli 2007 - 16:10

    Eva:

    inge niet zo zeuren over Harry P he?! I love himmm ;)

    weer leuk om te lezen. ik wil alleen even zeggen dat ik ontzag heb voor je dat je onderwerpen kunt bespreken in swahili :| r.e.s.p.e.c.t. sista! ;)

  • 09 Juli 2007 - 18:45

    Sjannie:

    Hoi Inge

    Gisteren vergeten!! Nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je P!!
    Hoe krijg je het voor elkaar, je hebt het erg druk en dan nog van die prachtige punten.

    Groetjes maar weer uit Gool!!!

  • 10 Juli 2007 - 18:00

    Marino:

    De Nederlandse premiere van de nieuwe Harry Potter is vannacht om 00.01 in veel bioscopen in Nederland.
    Jammer dat je daar niet bij kunt zijn......

    Ik hoop dat je snel gaat wennen in het gastgezin; en maak je probleem bespreekbaar. Beter even een moelijk gesprek, dan de komende 3 weken je aanpassen aan een ander.
    Geniet van de zon, de zee en de palmbomen en veel succes met je Swahili.

    xxxxx
    Vati

  • 10 Juli 2007 - 19:30

    Tante Dini:

    Hoi Inge
    Als ik het zo lees gaat alles goed daar.
    Leuke foto`s trouwens!!! En wat een mooie dieren zijn daar te zien zo in het wild prachtig hoor.
    En een wandeling langs zo`n mooi strand lijkt me ook niet verkeerd.
    ik denk dat ik ook maar eens een keertje over laat halen.
    nou de groetjes maar weer en tot gauw.
    succes met het Swahili spreken!!!
    xxxxjes Tante Dini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 210235

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 04 December 2014

Veldwerk in Nigeria en Kameroen, etc.

07 Augustus 2010 - 08 Februari 2011

Onderzoek in Nigeria

21 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Ghana 2009

26 Juni 2008 - 23 Augustus 2008

Ghana 2008

25 Juni 2007 - 05 Augustus 2007

Swahili leren op Zanzibar

05 Maart 2005 - 16 Mei 2005

Vrijwilligerswerk Klikor

Landen bezocht: